Yaşam

Piyanistler Neden Sahnede Düz Yerine Yan Oturur? Sadece Bizi Göremedikleri İçin Değil!

Aslında konserlerde piyanolar sıklıkla yan yerleştirilir ve bunun arkasında bir plan vardır. O halde konserlere bakış açımızı biraz değiştirelim ve bir sonraki konser biletimizi alalım. En uygun koltuğu belirleyelim.

Sorularımızın yanıtlarını klasik müziğe ilgi duyanlardan duymak üzereyiz. Piyanistler çoğunlukla tek başlarına veya bir orkestrayla birlikte performans sergilerler. Sahneye dik olarak konumlandırılırlar.

Elbette müzisyen çok büyük Müzik aletinin arkasını görmek içinYan tarafa bakması gerektiğini düşünebiliriz, ancak hepsine inanmayabilir ve planlamayı daha da derinleştirmemiz gerekebilir.

Yerleştiysek başlıyoruz…

Canlı bir performansta müzisyenlerin yerleştirilmesi, izleyiciyi en çok etkileyecek şekilde özenle planlanır. İnce ve kalın titreşimlerin havada dalgalar halinde yayılması mümkün olacaktır. en kontrollü şekildeİletilmeye çalışılıyor.

Kulağımıza dalga şeklinde gelen sesin etkisini en kolay şekilde indirgeyecek olursak kulağımıza ulaşan kaynağın konum ve mesafeDüşünmeliyiz.

Yerleşimde, kulaklarımızı tatmin etmek Bu dalgalar kontrol ediliyor. Dalgaların boyutunu ve etkisini belirlemede akorlar ve yerleşimler büyük önem taşıyor.

Endişelenmeyin, piyano ve piyanistiniz sizin için gerçek yerdeler.

Öncelikle orkestrayı sahneye en uygun şekilde yerleştirelim. İlk önce Küçük olanlar önde, büyük olanlar ise arkadadır. Sıralamalıyız. Bütün bir orkestra dört bölüme ayrılmıştır; yaylı çalgılar, nefesli çalgılar, üflemeli çalgılar ve vurmalı çalgılar.

Tüm bu “ağır kardeşler”in yanı sıra vurmalı çalgı olarak kabul edilen piyanolar, diğer vurmalı çalgılara göre dinleyiciye farklı bir his yaşatır. daha yakınkonumdadır.

Piyanisti görebilir miyiz?

Devasa piyanoları yerlerine taşıdık. Şimdi onu nasıl yerleştireceğimize karar vermemiz gerekiyor. Piyanisti görmek içinYan çevirmeli miyiz yoksa başka bir nedeni olabilir mi?

Daha önce sandığımızın aksine piyanist bize dönük, piyanosu da önde olacak şekilde yerleştiriliyordu. O dönemde bir gösteriye gidecek olsak elbette piyanisti devasa bir enstrümanın arkasında göremezdik. Ayrıca, eğer doğru bir dinleyiciysek, piyanonun sesinde bir değişiklikHatta fark edebiliriz.

Evet piyanoların kulağımıza ulaşan en etkili sesi, yerleştirildiği yöne göre değişmektedir.

Tuşlara basıldığında tahta çekiçler metal tellere çarpıyor. Çarpma sırasında havaya yayılan dalgalar kulaklarımızda duyulabilmektedir. herhangi bir sorun olmadanulaşmasını sağlamalıyız.

Tellerin bulunduğu alan bir kapakla korunmaktadır ve performans sırasında seyirciden en uzak tarafta açık olmalıdır. Artık vurduğumuz tellerden çıkan sesler dinleyici tarafından duyulmaktadır. kesintisiz ulaşabilirsiniz.

İkisini de dinleyin, tarafınızı seçin.

İzleyici açısından ilk bakışta pek dikkatimizi çekmeyen bu düzen yöntemini kimin ortaya attığı konusunda iki isim öne çıkıyor. Her sesin bize en gerçek şekilde ulaşmasını sağlamak için çeşitli araştırmalar yapan müzisyenler var. Franz LisztBu isimlerden en bilineninin ise , olduğunu söyleyebiliriz.

Liszt, o zamana kadar var olan standartların dışına çıkarak tek başına konserler verdi, ezberden repertuarlar okudu ve piyanosuyla sahneye çıktı. dikeybir şekle yerleşti.

Ama Liszt’ten yarım yüzyıl önce kim yaşamıştı? Jan Ladislav Dussek ‘nin adı Harold Charles Schonberg tarafından ortaya çıkarıldı. Başarılı müzik eleştirmeni ve gazeteci Schonberg’in diğer piyanistlerin de onun izinden gittiğini belirttiği Dussek mi, yoksa hakkında birçok yazı yazılan Liszt mi birinci oldu?

Kesin olarak bildiğimiz bir şey var; Sanatçının vurduğu telleri görebiliriz, tellerden gelen seslerEn etkili şekilde duyabildiğimiz bu lokasyona minnettarız.

Kaynaklar: Klasik FM, CPR Klasik, Piyano

Müziğe olan ilginizi duyar gibiyiz:

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu